Followers

Tuesday 26 February 2013

pengalaman keje di 'oversea'


hikhikhik
tajuk nak gempak saje

bukan saya nak belagak keje 'oversea'
bukan jugak sya nak menipu sya keje 'oversea'
hehe

saya kan keje parttime kat UO
tapi kan
saya rasa macam bukan keje di MALAYSIA
sebabnyer
stakat sya keje baru beberapa hari ni
statistik customer yg datang
saya boleh katakan 
hanya 1 jer customer warganegara out of 10

maksudnyer..dalam 10 orang customer
1 jer rakyat malaysia (either melayu,cina,india or bumiputera)
9 lagi warga asing

saya pun x tau asal diorang
macam2 ada
indon, bangla, nepal, burma, filipina, 

kadang2 gerun  pun ada
bila diorang datang ramai-ramai sekaligus

tapi kan uolls
diorang ni banyak duit tau

saya kan jaga jenama EDWIN n MUSTANG
jeans n baju2 jenama ni kan mahal2
kebanyakkannyer more than rm100 sehelai
paling murah pun rm80++

diorang beli tau
nampak jer macam selekeh n busuk
tapi pakai pakaian berjenama
fuyyoo

diorang x main tau yg promotion2 ni
nak yang new arrival la
design yg terbaru la
of kos la mahal n harga x leh kurang

kebanyakkan customer yg warganegara plak
asyik duk cari yg ada diskaun or promotion
kalau bleh nk yg paling murah
huhu

nampak x disitu
sape lagi kaya

sikit lagi
warganegara merempat di tanah sdiri
dah orang luar lagi kaya raya

*
*

=]




No comments:

Post a Comment