Followers

Wednesday, 25 January 2017

orang rabun kalau dia tak pakai spek.. automatik telinga pun kurang berfungsi.. kenapa ek?


Image may contain: 1 person, indoor

CERITA ORANG RABUN 😎
.
.

Orang berkaca mata biasanya ada masalah pendengaran sedikit. Sebab doktor kata, telinga dan mata ada kaitan.
.
.

Jom dapatkan pemeriksaan mata percuma di kedai spek Aris Optometrist
.
.

Terima kasih kami ucapkan kepada Puan Romlah dari Pauh 9 kerana sudi memilih Aris Optometrist sebagai Pusat Optometrist anda



*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata


mata ~ ke syurga atau neraka??


Image may contain: text

MATA & ISLAM

Dalam Al-Quran ada bercerita pasal mata kerana mata boleh jadi kunci untuk melihat kebesaran Allah namun pada masa yg sama boleh menjadi gerbang maksiat. Oleh itu, Allah berfirman:

"Katakanlah kepada orang laki-laki beriman, hendaklah mereka menahan pandangannya dan pelihara kemaluannya. Yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka dan sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat. Dan katakanlah kepada wanita yang beriman, hendaklah mereka menahan pandangannya dan memelihara kemaluannya."(QS. AN-NUUR [24]:30-31)

Jom ambik masa 3 mnit baca fakta penting mengenai mata supaya kita semua sedar tentang penyakit nombor 2 paling banyak menjadi pnyebab kebutaan.


No automatic alt text available.


Jom ambik masa 3 mnit baca fakta penting mengenai mata supaya kita semua sedar tentang penyakit nombor 2 paling banyak menjadi pnyebab kebutaan.
.
.

Glaukoma

Glaukoma merupakan penyakit mata yang menyebabkan kerosakan pada saraf optik. Saraf optik merupakan laluan yang membawa imej yang dilihat ke otak. Sekiranya tidak dirawat, ianya boleh merosakkan saraf optik secara perlahan-lahan sehingga mengakibatkan kebutaan yang kekal.
.
.

Apa Itu Tekanan Mata

Ia merupakan tekanan dalam bola mata bagi mengekalkan bentuk bola mata. Tahap tekanan normal adalah antara 10-20 mmHg. Tekanan mata diukur dengan menggunakan alat yang dikenali sebagai ‘ tonometer’. Tekanan mata diukur pada setiap sesi pemeriksaan pesakit bagi memantau tahap kawalan glukoma. Tekanan bola mata juga boleh diukur dengan menggunakan peralatan tanpa sentuh seperti ‘air puff’ tonometer dan ianya juga dapat memberi bacaan yang tepat.
.
.

Dapatkan pemeriksaan mata percuma di Aris Optometrist 














*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata


😎




Assalamualaikum dan selamat pagi 😎

Image may contain: text
Assalamualaikum dan selamat pagi 😎

Tuesday, 24 January 2017

PRESTASI MENINGKAT


Image may contain: 2 people, people sitting, table and indoor

PRESTASI MENINGKAT 👍
.
.

Nak mengaji, nak baca buku pun dah selesa. Jelas pandangan. Bila memandu terutama pada waktu malam dah tak silau. Paling teruja dapat fokus dengan lebih mudah tanpa masalah pening dan sakit kepala semasa mengajar. Gembira bila prestasi semakin meningkat.
.
.

Alhamdulillah, Cikgu Romahani PUAS HATI 👍
.
.

Terima kasih kami ucapkan kepada Cikgu Romahani dari Sekolah Menengah Kebangsaan Bachok kerana yakin dengan perkhidmatan Aris Optometrist dan sudi memilih Aris Optometrist sebagai Pusat Optometrist anda.



*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata


TIPS PILIH CERMIN MATA . . BENTUK MUKA BULAT

Image may contain: sunglasses and eyeglasses



TIPS PILIH CERMIN MATA
.
.

BENTUK MUKA BULAT
.
.

Kalau bentuk muka ala-ala tembam sikit ni sesuai memakai jenis cermin mata yang bersegi supaya muka akan nampak tirus dan lebih runcing. Kalau pilih cermin mata yang bulat, tentu akan menjadikan bentuk muka bertambah bulat.
.
.

DAPATKAN BINGKAI SEPARUH HARGA DI ARIS OPTOMETRIST



*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata


TIPS PILIH CERMIN MATA . . BENTUK MUKA SEGI EMPAT .


Image may contain: eyeglasses and sunglasses


TIPS PILIH CERMIN MATA
.
.

BENTUK MUKA SEGI EMPAT
.
.

Untuk bentuk muka seperti ini, anda perlu memilih cermin mata yang berbentuk bulat,bujur atau bentuk cay eye. Nampak lebih bergaya. Kalau pilih cermin mata bentuk D, muka akan kelihatan bertambah petak.
.
.

DAPATKAN BINGKAI SEPARUH HARGA DI ARIS OPTOMETRIST



*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata


Assalamualaikum dan selamat bekerja 😎


Image may contain: one or more people, text and outdoor

Assalamualaikum dan selamat bekerja 😎

Sama-sama lah kita muhasabah diri. In sha Allah, hidup kita diberkatiNya. Aamiin


Monday, 23 January 2017

MATA CEDERA SELEPAS KEMALANGAN


Image may contain: 1 person, sitting and indoor


MATA CEDERA SELEPAS KEMALANGAN
.

"Selepas ini, saya akan kembali ceria dan boleh menumpukan kepada kerja dan tugasan harian selepas membuat pemeriksaan mata di Aris Optometrist" kata En.Naily
.

Terima kasih kepada En. Naily dari Kg.Nipah kerana sudi memilih Aris Optometrist sebagai Pusat Optometrist anda. Kepuasan anda keutamaan kami 




*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata







👍



BAIKI SPEK DI ARIS OPTOMETRIST


Image may contain: 1 person


BAIKI SPEK DI ARIS OPTOMETRIST
.
.

Terima kasih kami ucapkan kepada Encik Nazri Ismail Al-Goloki atau lebih dikenali sebagai Abe Yie, ore sohor PERANTAU BACHOK kerana sudi singgah ke kedai spek Aris Optometrist dan memilih kami sebagai Pusat Optometrist anda. .
.

JOM DAPATKAN BINGKAI SEPARUH HARGA DI ARIS OPTOMETRIST




*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata


TIPS PILIH CERMIN MATA . . BENTUK MUKA BUJUR SIRIH


Image may contain: 1 person, sunglasses and eyeglasses



TIPS PILIH CERMIN MATA
.
.

BENTUK MUKA BUJUR SIRIH

Orang yang mempunyai bentuk muka bentuk ini sangat sesuai untuk semua jenis cermin mata. Jadi bolehlah pilih yang mana berkenan yea.
.
.

DAPATKAN BINGKAI SEPARUH HARGA DI ARIS OPTOMETRIST



*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata


Assalamualaikum dan selamat pagi



Image may contain: eyeglasses, sunglasses and text

Assalamualaikum dan selamat pagi


Friday, 20 January 2017

Sejam waktu rehat tengah hari ni dimanfaatkan sebaiknya



Image may contain: 1 person, sitting


Sejam waktu rehat tengah hari ni dimanfaatkan sebaiknya singgah ke kedai spek Aris Optometrist. Apa lagi kalau tak check mata, rugilah kan.. 🤓
.
.

Terima kasih kami ucapkan kepada Cik Nabilah dari Bakong kerana selesa dengan perkhidmatan dan sudi memilih Aris Optometrist sebagai Pusat Optometrist anda.
.
.

JOM DAPATKAN BINGKAI SEPARUH HARGA DI KEDAI SPEK ARIS OPTOMETRIST




*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata



TIPS PILIH CERMIN MATA


Image may contain: eyeglasses and sunglasses

TIPS PILIH CERMIN MATA
.
.

BENTUK MUKA SEPERTI HATI

Jenis bentuk muka seperti ini biasanya mempunyai dahi yang luas dan dagu yang runcing. Oleh itu, anda sesuai memakai cermin mata jenis rama-rama atau cat eye.
.
.

DAPATKAN BINGKAI SEPARUH HARGA DI ARIS OPTOMETRIST



*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata


SAKIT KEPALA MENGGANGGU PRESTASI KERJA SAYA



Image may contain: 1 person, indoor

SAKIT KEPALA MENGGANGGU PRESTASI KERJA SAYA 🤓
.
.

ALHAMDULILLAH, PUAN RUSWANI PUAS HATI 👍
.
.

Terima kasih kami ucapkan kepada Puan Ruswani dari Pejabat Pos Bachok kerana sudi memilih Aris Optometrist sebagai Pusat Optometrist anda.



*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata




Mulakan setiap pekerjaan kita dengan langkah kanan beserta BISMILLAH.


No automatic alt text available.

Assalamualaikum dan selamat pagi 🤓

Mulakan setiap pekerjaan kita dengan langkah kanan beserta BISMILLAH.


Thursday, 19 January 2017

TIAP KALI ANAK WHATSAPP MESTI AMBIL MASA YANG LAMA NAK BALAS.


Image may contain: 1 person, sitting


TIAP KALI ANAK WHATSAPP MESTI AMBIL MASA YANG LAMA NAK BALAS. NAK CALL ANAK PUN SUSAH SEBAB TAK NAMPAK NOMBOR DI SKRIN TELEFON 😢
.
.

Alhamdulillah, Cikgu Rashid PUAS HATI. KEPUASAN ANDA KEUTAMAAN KAMI👍
.
.

Terima kasih kami ucapkan kepada Cikgu Rashid, pemilik homestay dan kedai Pustaka Iqra Bachok kerana sudi memilih Aris Optometrist sebagai Pusat Optometrist anda. Ada yang berminat nak beli peralatan sekolah atau buku rujukan dan mahu tempah homestay sekitar kawasan Bachok boleh hubungi beliau 📲 01110641155
.
.

JOM DATANG BERAMAI-RAMAI KE KEDAI SPEK ARIS OPTOMETRIST, KG. TELOK. SEBELAH MAN MOTOR.

TUNGGU APA LAGI, START ENJIN KENDERAAN ANDA SEKARANG !!]



*
*
*

Sebarang pertanyaan boleh hubungi 09-7780523

Atau kunjungi kami di ARIS OPTOMETRIST , tepi kedai makan G-TA dan sederet MAN motor kampong telok, jalan pejabat tanah Bachok Kelantan


#kedai cermin mata bachok, Kelantan
#baiki cermin mata / spek secara percuma
#tempah cermin / spek mata baru
#pemeriksaan tahap kesihatan dan penglihatan mata


azam saya tahun ni yg masih berjalan


dah nak hampir sebulan dah ni tahun 2017
apa macam ?

KPI berapa persen dah tercapai
ke angan-angan tak habis lagi

berangan dan bermimpi tu percuma
tapi kalau dah bermimpi ajer
takde tindakan 
bila nak dapat nyer

mulakan dengan yang simple2 saja dulu 
sambil usahakan angan2 yang besar

azam saya tahun ni yg masih berjalan

1. kurangkan minum air manis
saya ni seorang manusia yang ketagih air teh panas

kebiasaan setiap sesi habiskan 1 mug air teh panas
lebih kurang 500ml yer setiap pagi dan malam sebelum tido
sy minum teh biasa bancuh kat rumah
boh @ lipton @ sabah tea

setakat ni masih boleh bertahan
bukan tak minum langsung
rasanya ada 2-3 kali terbabas juga minum
masa ziarah rumah orang
tapi kuantiti dah saya kurangkan
separuh jer dari cawan kopi yang kecik tu
terpaksa.. ambik hati tuan rumah

2. update blog setiap hari
minggu pertama jer  tak sempat update

yang lain azam yang besar2 masih dalam progress yang belum menampakkan hasil
kena usaha gigh n sabar
due date pun lambat lagi untuk azam2 tu

Image may contain: one or more people and bicycle