Followers

Sunday 24 February 2013

macam-macam ragam pencuri


hari mula2 saya keje lagi dah ada kes curi ni
tapi bukan tempat yg saya jaga la

masa tu
saya baru jer masuk keje
lebih kuarang kul 6.05 petang

dengar kecoh-kecoh depan kaunter khidmat pelanggan UO tu
ada sorang pompuan warga asing kot
cubaan tuk curi topi macam serkup kait tu

ceritanya dia masuk fitting room
bawa topi tu n satu seluar jeans kot
mesti la org heran

topi pun nak fitiing bagai ker?
kerlasss kau

pastu dia kuar pakai topi tu
jeans tu dia letak balik means dia x nak la
terus dia jalan nak kluar ikut tangga
tapi tangga tu pun ada sensor
so bunyi la

bila tanya, dia cakap dah bayar
bila tanya resit, dia cakap duk kat kawan dia
tanya plastik plak dia kata x de
macam blur-blur jer dia jawab
mungkin x brapa betul kot org tu
pastu panggil security
bawak pegi mana ntah
saya pun malas nak amik tau


so keje saya lebih pada memerhati customer
bukannyer layan customer untuk convince suruh dia beli
overall senang je la keje saya
cumanyer boring
nasib baik la 4 jam sehari jer

p/s: nt saya cerita plak tugas2 saya sebagai promoter eh.. see u nex entry

=]

No comments:

Post a Comment