Followers

Sunday 13 October 2013

kebun mini depan rumah


sekarang saya dah otw balik kampung..
balik naik bas
'happy mood'
=)


x sabar nak balik tengok kebun mini depan rumah
kebun ni saya buat masa cuti sem haritu
dah dekat sebulan tinggal
mak saya yang amik alih jaga


dalam bag hitam tu tanam cili, ma saya kata 'cili gubah'
x pasti la camne rupa bentuknyer
ma saya kata sebab buah dia kluar 'sekelompok?' macam bunga yg digubah.. hehe
ada dalam 20 pokok


yang dalam bag putih tu tomato
ada dalam 5 pokok
dalam pasu pokok cili 'budu' 
panggil camtu sebab slalu ambik makan ngan budu..hihi
yang tergantung tu pun tomato
recycle botol minyak masak


ada pokok naga
baru sebiji berbuah.. kecik jer buahnya, sebesar cawan kopi jer
isi warna putih tapi manis

yang hijau atas tanah tu bukan rumput 
tapi kangkung selom  ye ke eja camni


selain tu, nak tengok pokok mulberi

ni pic masa dia berbuah lepas baru tanam
pastu dah x bagi berbuah sebab nak suruh besar sikit
n biar banyak cabang dulu

pokok ni klau x pangkas, dia x berbuah kan?


**


nak menghayati pemandangan  balik kg plak.. bye2  

=]





No comments:

Post a Comment