Followers

Thursday 1 November 2012

apa patut dibuat


tadi saya ada practical test on slit lamp
sangat x berpuas hati dengan diri sendiri
sepatutnya boleh buat tapi td x perform well

masalah yg utama adalah time management
dia bagi masa 10 minit
tapi aku rasa aku buat tu 5 minit  jer
kat mana silapnya
adakah SV(supervisor) start masa tu terus lepas dia bgtau arahan utk test arini
sy assume nt dia akan cakap bila boleh mula
so, sy tgu la utk dia cakap 
"ok, boleh mula skrg"
tp x de

sy start pun lepas sy yg buka mulut tanya
x delah lama sy tgu kalau ikut logiknya
tapi 1-2 minit bg saya tu sangat2 bernilai

kedua : arahan yg sy kurang faham
SV cakap buat basic teknik n terus fokus kat kornea
sy ingatkan guna basic teknik utk fokus kat kornea
tapi yg sbetulnya buat dulu basic2 teknik yg ada
 semuanya 3 teknik
baru fokus kat kornea
dia x cakap dah fokus bagi sy tengok
haihh
of kos la sy fokus skali jer n terus proceed yg lain sebab nk cepat
skali dia nk tengok plak
dah 2 kali kena buat yg sama kat situ
very2 membazir masa di situ

ketiga : slit lamp yg automatik akn bergerak
joystickya sangat longgar
bila sy lepas jer joystick tu tuk bg SV tengok
of kos la dia akan brubah fokus
huhu =(

p/s: x per.. pengalaman yg amat bermakna.. better buat silap skrg drpd buat silap kat patient nt.. namun, sy tetap yakin yg saya boleh.. muahahaha

utk pengetahuan... utk test ni mmg dia bagi 10 minit satu mata.. tapi bila real exam dia hanya bagi 5 minit jer satu mata.. x dapat nk dibayangkan how.. huhuhu.. nk basuh tangan jer dah seminit.. scarrryy

No comments:

Post a Comment